Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.10.2016 16:22 - Резултати от Седми национален конкурс за стихове “Моето синьо лято” – 2016
Автор: astika Категория: Изкуство   
Прочетен: 582 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  Резултати от Седми национален конкурс за стихове “Моето синьо лято” – 2016

Уважаеми Стихотворци,

Стана традиция през лятната ваканция да обявяваме конкурса за стихове “Моето синьо лято” посветен на ваканционните мигове, морето и Странджа планина. Идеята ни  със самото зараждане на конкурса бе да ангажираме Вашето внимание към прелестите на българската природа и да насърчим личното Ви творчество през летните дни. И тази година журито бе възхитено от вашето творчество!

До крайния срок – 15 септември 2016 г., получихме 310 творби от 195 автора.

В категория 14-29 получихме 140 творби

В категория 30+ получихме 170 творби

Селекцията премина на два етапа:

В първият етап за участие в крайното класиране бяха допуснати творби които отговаряха на критериите на конкурса, а именно да не са публикувани и да съответстват на конкурсната тема.

Във вторият етап бяха оценени художествените качества на творбите. 

Конкурсните творби бяха разгледани от петчленно независимо жури, което взе  своето решение на 10 октомври 2016г., в град Бургас.

Окончателните резултати в Седмии национален конкурс за стихове „Моето синьо лято” 2016, на фондация „Астика” са:

Категория 14-29 години

 Наградата в тази категория журито присъжда на:

Цветана Живкова Лъскова от гр.Котел

***

Синя кърпа със бели дантели

Е морето. Каква тишина!

Аз стоя на брега със развята

И изпълнена с пръски коса.

Всичко друго да бяхте ми взели,

Ще прежаля. Морето не бих.

Моя кърпа със бели дантели.

Мой жадуван солен морски стих.

 

 Категория 30+ 

Наградата в тази категория журито присъжда на:

Елица Людмилова Кръстева от Велико Търново 

Няма море!

А пък ти ме създаде като сол на живота,

като бягащо в бриза златопръсто море,

като чайка във вятъра, като нощ дългокоса,

като тъмно надвeсено в мене небе.

 

А пък ти ме създаде и ме върза с въже.

Като вятър небрежно ми сплете косите.

Като кораб нанякъде в хоризонта поел

и треперещ пред някое трудно откритие.

 

С теб ме носиш навсякъде и, нали съм море,

с теб съм тиха и свята, с теб съм бурна и грешна.

Молиш приливът да ме отнесе,

а след това всеки бряг – да ме срещнеш.

 

Ти не тръгвай. Не. Никога! Ще съм  капка роса,

ще съм глътка от вино и залъка хлебен.

Ще съм цяла сърцето ти, дори да греша.

А без теб…

Ще ме няма без тебе

 

Фондация “Астика” и членовете на журито поздравяват победителите и благодарят на всички  участници в конкурса “Моето синьо лято” – 2016, за прекрасните  произведения. 

Пожелаваме Ви много здраве и нови творчески успехи!

До нови срещи в Осми  национален конкурс “Моето синьо лято” – 2017, който ще започне от 24.05.2017 г. и ще продължи до 15.09.2017 година.




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: astika
Категория: Други
Прочетен: 260790
Постинги: 116
Коментари: 71
Гласове: 47
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930