Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.10.2014 18:57 - Резултати от Пети национален конкурс за стихове "Моето синьо лято" - 2014
Автор: astika Категория: Новини   
Прочетен: 2783 Коментари: 0 Гласове:
0



 Резултати от Пети национален конкурс за стихове

"Моето синьо лято" - 2014
 
Уважаеми Стихотворци,
 
Стана традиция през лятната ваканция да обявяваме конкурса за стихове "Моето синьо лято" посветен на ваканционните мигове, морето и Странджа планина. Идеята ни  със самото зараждане на конкурса бе да ангажираме Вашето внимание към прелестите на българската природа и да насърчим личното Ви творчество през летните дни.

И тази година журито бе възхитено от вашето творчество и трудно взе своето решение!

До крайния срок - 15 септември 2014 г., получихме 46 творби, изпратени от цялата страна.

Конкурсните творби бяха разгледани от независимо жури, което взе  своето решение на 04 октомври 2014г., в град Бургас.

 

Окончателните резултати в Пети национален конкурс за стихове „Моето синьо лято” 2014, на фондация „Астика” са:
 
• Първа възрастова категория, за участници от 7 до 14 години

Наградата в тази категория журито присъжда на Велина Тодорова Златева на 12 години  от София за стихотворението:

Магията на Странджа

 

 Снагата си стройна тя гиздаво виеи полите си в морето Черно мие. Тайнствена, вълшебна, дива,Странджа шепне приказка красива.

 

 - Странниче ! – аз чувам я да казва. - Предания древни крия в мойта пазва.Истории кътам в скали и долмени,за тракийци горди и войни свещени.

 

Тревите ми пазят на самодиви следите, желания сбъдвам и лекувам с водите. При мене извиват огнен танц нестинарите, със сърца по-горещи дори от жаравата.

 

 На път за морето, във синьото лято открих аз богатство, ценно като злато. Получих от Странджа и мъдрост, и радост,срещнах древна жрица и извор на младост.

 

·         Втора възрастова категория, за участници от 15 до 19 години
 
Наградата в тази категория журито присъжда на Георги Ангелов Ставрев на 15 години от Пловдив за стихотворението:

Морско пътешествие

 

На босите крака ми пари, настъпвам мидички безброй,аз искам скоро от България да взема мъничък прибой.

 

Да се разливам по скалите, да се разнасям по света, а думите ми - малко скрити да се превръщат във вода.

 

Да стана сол, сълза и пясък, да бъда мъничко море.Навярно с обич ще порасна.Сега аз просто съм дете.

 

Ще мина лекичко над Странджа, ще се разходя покрай Лом, надявам се с небе да расна, обляно в мир, любов, покой.

 

Аз знам, че не вълна съм, а просто част от вечността, но вярвам - мойто синьо лято ще изтече като вода.

 

И после - ето във школото, ще ме посрещне детска глъч, но с мидичката ми в ръкатаще се завръщам с воден дъжд.

·         Категория за „Стих със дължина до 140 символа”

Наградата в тази категория журито присъжда на Мартина Ивелинова Милкова на 16 години от Русе за:

„Идва лятото горещо и шепти със дъх солен.

Тайно иска да ми каже нещо,

но какво – не схващам вече ден!”

 

 
• Поощрителна награда журито връчва на Моника Красенова Габровска на 14/15 г., от Шумен   за творбата  и:

Морско лято

 

 Чакам те да дойдеш, мое синьо лято, вълните ти да видя как се носят като ято, слънцето високо как тича над брега, и озарява всички със ярка светлина.

 

А аз горещ и парещ пясъка усещам как ласката прохладна той посреща- жадувана, очаквана, и тъй желана- като любовна целувка между двама.

 

 Taм високо в облаците, до небето, прелитат чайки над морето. Птици, чудни, бели като сняг разнасят своя вик над този бряг.

 

 Аз, нетърпелива, от слънцето огряна, ще плувам във вълни от морска пяна. Със чайките на воля ще летя, щастлива ще напусна накрая брега.

 
 
Фондация "Астика" и членовете на журито поздравяват победителите и благодарят на всички млади хора, участвали в конкурса "Моето синьо лято" - 2014!

Пожелаваме Ви много здраве и нови творчески успехи!

До нови срещи в
Шести  национален конкурс "Моето синьо лято" - 2015, който ще започне от 24.05.2015 г. и ще продължи до 15.09.2015 година. 




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: astika
Категория: Други
Прочетен: 260435
Постинги: 116
Коментари: 71
Гласове: 47
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930